Translate

6 Eylül 2014 Cumartesi

At bindim ve yasadigim bir tecrube...

Selam Arkadaslar;

 Gecen hafta sonu  esim ile bu linkten de gorebileceginiz gibi Amerika da yaygin bulunan dogal devlet parklardan birindeydik. Buraya hem biraz yesillikler arasinda yuruyus yapmak, hem de guzel bir gol kenarinda oturmak ve at binmek icin gittik. Brown County State Park'a ulastiktan sonra ilk once biraz yuruyus yaptik, doga harikaydi. Hic duydunuz mu? Amerika da parklar cok yaygin, goller o kadar cok ki. Dogal gol bi o kadar cok iken burda insanlar kendi evlerinin onune bile yapay goletler yaptiriyorlar ve sitelerin %90 inda yapay goller mevcut.




Guzel bir doga yuruyusunden sonra at ciftligini gorduk ve hemen o tarafa dogru yoneldik. Daha once universitede iken 1 kez at binmistim ve uzerinden uzun zaman gecti. Atlari  citler etrafinda dizili gordugumde okadar heyecanlandim ki anlatamam kalbim yerinden cikacak gibiydi neredeyse cunku onlara cok yakindik ve cok buyuk gorunuyorlardi. Aklima ilk gelen sey bu ata nasil binecegim? Hadi bindim diyelim, peki nasil inecegim? Esim tedirginligimi anlamis olacak ki elimi tuttu ve "sakin ol canim bu at lar evcil ve egitimli atlar" dedi. Esimin de destegiyle biraz sakinledim. Atlarimiza binmek icin siraya girdik ve siramiz geldigin de ilk esim bindi ve sonra beni cagirdi oradaki gorevli. Ilk soyedigi sey atin soluna gel, sol ayagini uzengiye tak ve vucudunu yukari cek, sag ayagini diger tarafa at ve sag ayagini da uzengiye gecir. Ve egerin uzerindeyim...:) yani binebildim.





Binebildik ama asil onemli olan seyin at in uzerinde durmak oldugunu bindigimde anladim. Soyle dusunun omzunuz, basiniz, kalcaniz ve topugunuz hepsi bir hizada olmali, sanki ayakta duruyormus gibi, dengemizi bacaklarimizla saglamaliymisiz.

Peki ata nasil yon verilecek? Ata ellerle ve dizginlerle yon veriliyor. Yani atimiza bindigimizde elimize verilen dizginle sag tarafa gitmek istiyorsan sag dizgini, sol tarafa gitmek istiyorsan sol
dizgini kendine dogru cekeceksin.

Peki ati hizlandirmak isterseniz ne yapacaksiniz? Onu da soyleyeyim benim pek tercih ettigim birsey degil ama bunu da gorevliden ogrendim. Ati urkutmeliymissin ki hizlansin. Urkutmek derken soyle; bacaklarimiz ata yakin degildi ya onlari biraz yaklastirabiliriz yada kamci kullanilabilirmis. Dedigim gibi ben tercih etmiyorum...:)

Ve bindik sirayla gidiyoruz, dikkatimi ceken sey at lar birbirlerini takip ediyorlar yada surekli ayni guzergahta insanlari gezdirdiklerinden yollari cok iyi ogrenmisler yada cok iyi egitimliler. Artik bunlardan hangisi yada hepsi mi gecerli bilmiyorum ama atlarin zeki oldugunu biliyorum...:) Hersey guzel devam ederken atima ari musallat oldu. At kafasini bir  saga bir sola  cevirip duruyo, kuyrugunu hic durmadan salliyo ve bunlari yaparken beni de salliyo. Ben basladim icimden dualari okumaya ve ayni zamanda dusersem nerelerim kirilir falan diye dusunurken elimden dizgini mi birakmisim bunu goren en ondeki gorevli  korktu ve hemen bana tekrar onu elime almami yoksa atima yon veremeyecegimi ve zaten aridan urkmus durumda olan atin beni alip hizlica uzaklasabilecegini soyleyince benim korkum 2 ye, 3 e hatta 5 e katlandi. Artik icimden okudugum dualari ne siz sorun ne de ben soyleyeyim.



Gerci baksaniza cok guzeller gozleri, kirpikleri ve onlara dokundugunuzda aldiginiz haz  cok guzel.

Sonunda maceramiz bittiginde o at dan nasil indigimi hatirlamiyorum bile. Sizlere tavsiyem sakin olun hemde cok sakin. Ne olursa olsun elinizden dizgini birakmayin ve asla ilk binisiniz ise yada acemiyseniz yaninizda gorevli olmadan binmeyin...

Benim at tecrubem de boyle oldu. Sizlerle paylasmak istedim.

Tekrar gorusmek uzere kendinize cok iyi bakin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder