Translate

8 Eylül 2014 Pazartesi

Bayatlamayan pogaca tarifi...

Malzemeler;
  • 1 su bardagi ilik su
  • 2 paket kuru maya (20 gr)                         
  • 1 su bardagi ilik sut
  • 1 su bardagi sivi yag
  •  1 adet yumurta
  • 1 yemek kasigi silme tuz
  • 4 yemek kasigi tepeleme tozseker
  • 6-7 su bardagi un
Uzeri icin;
  • Yumurta sarisi
  • Susam
  • Corekotu

Ic malzemesi; Evinizde hangisi mevcut ise yada hangisini seviyrosaniz hepsi yakisiyor. Ben en cok peynirli yapmayi seviyorum.
  • Cokelek
  • Peynir
  • Kiyma
  • Patates

Yapilis;

Derin ve genis olan bir kap aliyoruz, icine mayamizi, ilik suyumuzu ve ilik sutumuzu koyup karistiriyoruz. Maya nin homojen bir sekilde sut ve su ile karistirdiktan onra diger tum malzememizi kabimiza ekliyoruz. Sadece yumurtamizin sarisini ayri bir kaba ayiriyoruz. Unu kabimiza eklerken elekten gecirebilrisek daha basarili bir sonuca elde ederiz. Hamurumuz ele yapismayan ama yumusak bir kivamda olmalidir.


Hamurumuzu elde ettikten sonra kabimizin ustunu kapatip, 30 dk bekletiyoruz ki hamurumuz guzelce mayalansin....:)

30 dk nin sonunda ic malzemesi ne kullanmak istiyorsak hazirlayip pogacalarimiza istedigimiz sekili verebiliriz. Isterseniz yuvarlak isterseniz D sekli isterseniz gul seklini yada ay seklini yapabilirsiniz.


Verdigim olculer den iki tepsi cikti ve ben bu sekillerde hazirladim pogacami.

                                      
 180 derece de pisti ve servise hazir.



 AFIYET OLSUN.... Umarim denersiniz ve bana yorumlarinizi bildirirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder