Translate

4 Eylül 2014 Perşembe

Kendi ekmegimi kendim yapiyorum...

    Ekmek yapma fikri nerden cikti derseniz, ben Amerika da yasiyorum ve bizim Turkiye mize has guzel cesit cesit lezzetli ekmeklerimizden burda bulamiyoruz. Burda tabiki ekmek var fakat bizim damak zevkimize hitap etmiyorlar buyuzden bende ekmegimi kendim yapmaya karar verdim, ekmek makinamda suan icin yok ve kendimce bende bu sekilde ekmek yaptim biz cok begenerek yiyiyoruz umarim sizlerde begenirsiniz. Eger tarifimi denerseniz bana da yorumlarinizi  yazarsaniz cok sevinirim...


Malzemeler;

  • 1 su bardagi ilik sut
  • 2 su badagi ilik su
  • 1 paket kuru maya
  • 1 yemek kasigi tuz
  • 1 yemek kasigi seker
  • 6-7 su bardagi un
  • 1 yumurta sarisi (uzeri icin)                                                                                   

Yapilisi;

Genis bir kaba  maya  ve ilik suyumuzu koyup bir kasik yardimiyla ilik su da maya yi eritiyoruz. Sut, tuz ve sekerimizi de ilave edip karistiriyoruz, yavas yavas unumuzu ilave ediyoruz. Burda ekmegimizin puf noktasi ekledigimiz sutun ve suyun ilik olmasidir. Hamurumuzun kivami elimize yapismayacak sekilde ve kulak memesinden biraz sert olacak. Hamurumuzun kivamini elde ettikten sonra uzerine bir bez yada tepsi kapatip 30 dk mayalanmasi icin birakiyoruz.

30 dk nin sonunda hamurumuz mayalanmis olacak ve ben celepceli yuvarlak kaplar tercih ediyorum, bunun nedeni de goruntusu  harika oluyor ve kaptan cikarilmasi kolay oldugu icin...Hamurumuzu pisirecegimiz kaba guzelce yerlestirdikten sonra kabimizda da 15 dk bekletiyoruz gene uzerine bir bez yada tepsi kapatiyoruz.15 dk sonunda da uzerine  resimdede gordugunuz uzere 2-3 kucuk bicak darbeleri yapiyoruz ( benim bicak darbelerim esimin isminin bas harfi oldu:)) ve yumurta sarisini surdukten sonra 180 derecede firinda pisiriyoruz.



AFIYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder