Translate

4 Eylül 2014 Perşembe

Evde Yogurt Yapimi

Selam Arkadaslar,

Ilk blog yazimi okuduysaniz hatirlayacaksiniz ben Amerika da yasiyorum ve Amerika da yogurtlarin cogu meyveli, vanilyali,,,,, Sade yogurt  cok az  ve yarim kilosu 4 dolar civarinda buyuzden hem kendi damak tadimiza uygun hemde daha ekonomik oldugu icin yogurt umu evde yapmayi tercih ediyorum ve fark ettiyseniz hazir sutten yogurt yaptim resimde de goruldugu gibi ve sonuc harika.Yogurt u evde yapmanin bir artisida icine ne koydugunuzu biliyoruz ve en onemlisi de eger cocuklariniz varsa inanin daha saglikli olacaktir.

Malzemeler;

  • Derin bir tencere
  • 4kg sut
  • Maya icin 3 yemek kasigi yogurt                                                                                                                                                                                                                                                                 
Yapilisi;          

Tencereme sutun tamamini bosaltiyorum ve orta ateste sutumu kaynamaya birakiyorum. Sut kaynamaya basladiktan 5 dk sonra ocaktan tencereyi al ve sogumaya birak. Elimizin kucuk parmagiyla sicakligina ara ara bakalim ve parmagimiz yanmayacak kadar  sutumuz ilidiginda  3 yemek kasigi yogurt umuzu  sute ekleyelim ve bir kasik yardimiyla 3-4 kez karistiralimki yogurt sutte homojen bir hal alsin ve tencerenin kapagini kapatip bir battaniye yada kalinca bir pikeye sarip en az 4 saat bekledikten sonra tencere acilir ve yogurdumuzun uzerinde azicik olusacak olan suyu herhangi temiz bir bez yada havlupan la aliyoruz ve kapagini tekrar kapatip buzdolabimiza koyuyoruz. 1 gun buzdolab ta kalacak ertesi gun  asla sulu olmayan kalip gibi lezzetli bir yogurt elde edeceksiniz.


4 saat sonunda  bu resim ortaya cikti, simdi direk buz dolabina ertesi gune cok daha guzel bir yogurt olacak...:)


 AFIYET OLSUN....:)


1 yorum: